Bedrukte tassen zijn een uitstekende manier om je bedrijf te promoten. Doordat ze praktisch zijn, zullen mensen ze vaak gebruiken, wat zorgt dat ze op zullen vallen en vaak gezien zullen worden. Maar wat moet je precies op die tassen laten bedrukken om dit te bereiken? We geven je 5 slimme marketingtrucs om het beste uit bedrukte tassen als promotie te halen.

Een krachtig logo en huisstijl

Het begint allemaal met je logo. Een goed ontworpen logo is herkenbaar en past bij je bedrijf. Ga jij tassen bedrukken, zorg er dan voor dat je logo prominent op de tas staat, maar wees wel subtiel met de uitvoering. Je wilt dat het logo opvalt op de tas zonder dat het een te drukke print wordt. Kies voor de kleuren die bij je huisstijl passen om helemaal herkenbaar te blijven en zo de tas perfect aan te laten sluiten bij je bedrijf.

Voeg een pakkende slogan of boodschap toe

Een logo alleen is al wel leuk, maar vaak niet genoeg om de boodschap van het bedrijf over te brengen. Met een pakkende slogan of leuke boodschap kun je dit een stuk makkelijker doen. Zorg ervoor dat de slogan of boodschap aansluit bij de kernwaarden van je bedrijf of de nadruk legt op de producten die je verkoopt. Ook humor, een call to action of vraag op een tas drukken wordt vaak gewaardeerd. Zorg wel dat het kort en bondig is, zodat het snel te begrijpen en te herkennen is als iemand de tas ziet.

Speel in op duurzaamheid

Duurzaamheid is tegenwoordig een belangrijk onderwerp voor zowel consumenten als bedrijven. Door te kiezen om tassen van gerecycled materiaal kun je dit al laten zien. Hier zit vaak ook een label aan waar dit op vermeld staat. Je kunt ook een kleine boodschap aan de tas toevoegen zoals bijvoorbeeld: ‘Go green with us!’. Dit wekt ook het vertrouwen bij milieubewuste klanten en verbetert het imago van je bedrijf. 

Zorg voor een opvallend ontwerp

Zorg dat de tas een leuk ontwerp heeft. Alleen een logo bedrukken kan al leuk zijn, maar een creatieve, opvallende quote of print zal ervoor zorgen dat mensen je tas ook echt leuk vinden en daardoor vaker zullen gebruiken. Denk aan een ontwerp dat je doelgroep aan zal spreken, dat bij je bedrijf past, maar ook trendy en uniek is. Het gebruik van humor of kleurrijke prints maakt je tas niet alleen functioneel, maar ook een modeaccessoire.