Afbeelding met Menselijk gezicht, persoon, Hoofdtelefoon, oortelefoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Als ondernemer wil je natuurlijk goede bedrijfsresultaten en het liefste zoveel mogelijk winst maken. Maar dit kun je niet zonder goed en tevreden personeel. Naast dat dit de winst ten goede komt, wil je natuurlijk ook gewoon een goede werkgever zijn. Want uiteindelijk is werken in een fijne sfeer en goede omgeving ook wat je als werkgever nastreeft. Daar zul je als ondernemer en verantwoordelijke wel wat voor moeten doen, je personeel tevreden houden is gewoon een belangrijk aspect. Zeker in de arbeidsmarkt van vandaag de dag, die is namelijk zeer concurrerend en voor je het weet loopt je personeel weg. Nu vraagt iedere periode om andere zaken waar personeel blij mee is. Welke dat anno vandaag de dag zijn? Lees snel verder.

Het digitale tijdperk

We bevinden ons in het tijdperk waar internet en innovaties op dat gebied belangrijker zijn dan ooit. Het vormt bij veel banen de basis van alles. Daarom is het ook meer dan logisch dat werkgevers werknemers van de beste digitale producten voorzien. Van een goede smartphone, laptop tot een zakelijk 5G abonnement waar ze eindeloos gebruik van mogen maken. Allemaal zaken die werknemers zeer waarderen en ook hun efficiëntie ten goede komt. Je komt als werkgever er simpelweg niet meer mee weg door slechte producten te gebruiken en te verschaffen, zowel niet qua hardware als qua software. Werknemers gaan zich eraan irriteren en het werkt ook zeer demotiverend. Dus investeer in kwaliteit, daar krijg je als werkgever ook daadwerkelijk weer kwaliteit voor terug. 

De vrijheid

Dat personeel nog vijf dagen op kantoor werkt terwijl dat niet nodig is, dat is inmiddels ook echt achterhaald. Een werknemer wil graag de vrijheid en het vertrouwen om zijn eigen plek van werken te bepalen. Natuurlijk kunnen hier duidelijke afspraken over gemaakt worden, maar alles is wel gebaseerd op vertrouwen. Het is belangrijk dat een werknemer de ruimte krijgt om te werken op de manier die bij hem of haar past. Als werkgever mag je vervolgens wel erop rekenen dat je hier ook weer kwaliteit voor terugkrijgt. Dus vrijheid en vertrouwen geven aan je werkgever is vandaag de dag belangrijker dan ooit. 

Ontwikkeling

We zijn met zijn allen ambitieuzer dan dat we ooit waren, we zijn dan bij een baan ook niet alleen op zoek naar geld en een inkomen, maar meer nog naar ontwikkeling en een zinvolle invulling van ons leven. Als werkgever hieraan bijdragen en in meedenken is dan ook steeds belangrijker aan het worden. Het hoeft niet alleen in de vorm van elke twee jaar een promotie, ook een maatschappelijke bijdrage leveren kan al een vorm van ontwikkeling en zingeving zijn. Betrek je werknemers hierbij en je zult merken dat ze langer bij je bedrijf blijven. 

Kortom, werkgever zijn kent in iedere periode andere behoeften. Meer dan ooit lijkt werk een bredere rol te krijgen in veel levens dan louter het verschaffen van een inkomen. Wanneer je als werkgever daarop inspeelt, zul je merken dat het voor iedereen een win-win situatie kan worden.